Minimaistának kell lenni?

Szerintem a világon az egyik legfontosabb dolog az egyszerűség. Sokan furcsán néznek rám amiatt, hogy nem halmozom a tárgyakat a lakásomban, hogy a ruhatáram évek óta nagyrészt egyforma - legalábbis nagyon hasonló - ruhadarabokból áll. Hogy nem szeretek vásárolgatni, hogy mindig tudom, hogy miért jöttem és az esetek túlnyomó többségében csak olyat veszek, amiből tönkrement az előző.

 

all_time_blog_head_1.png

Az elmúlt 5 évben ugyan azt a márkájú, méretű, kódszámú cicanadrágot vettem meg, mert tudom, hogy ez tökéletes nekem. Időtálló ruhadarabokat választok, amik nem mennek ki a divatból és egy cipőre, kabátra - amit alapból az ember hosszabb időtávra, évekre vásárol - nem sajnálom a pénzt, mert tudom, hogy sokáig nem kell ezzel foglalkoznom. Persze, néha engem is magával ragad a csillogó-villogó Instagram influencerek világa, akkor megállok pár percre és gyönyörködöm. Aztán ráébredek, hogy nem, ez nem én vagyok. Hogy nem fogok reggel 10 percnél többet foglalkozni a külsőmmel, csak felkenek egy kis korrektort a szemem alá, kihúzom a szemöldökömet és kifestem a szempillámat. Amíg nem kellett maszkot hordani, addig ezt a villám-rutint kiegészítette egy kis pirosító is, néha egy szájfény, alkalmanként egy vörös rúzs, amit be kell, hogy valljak, az elmúlt hetekben egyre inkább hiányzik, de valahogy azért túlélem majd.

Főleg az arcbőröm ápolására helyezem a hangsúlyt és szeretem, hogy smink nélkül is majdnem úgy nézek ki, mint sminkben. Nem gondolom, hogy a minimalizmust véresen komolyan kellene venni, mert én is szeretem a kényelmet - ezért használom inkább az egyszerűség fogalmát. Az arcápolási rutinomat például nem cserélném le semmi pénzért, és igen, reggel-este 3 terméket használok: szemkörnyék ápolót, egy gélt és egy nappali vagy egy éjszakai krémet. Szűkösen nézve ez már nem férne bele a minimalizmus kereteibe - gondolom én -, és nem is áll szándékomban bárkit is megtéveszteni ezzel. Nekem ez pihenés, kikapcsolódás. Érzem, ahogy feltöltődök, reggel felébreszt, éjszaka megtisztít. Ezzel a gondolatmenettel csak azt szerettem volna megmutatni, hogy az egyszerűség egy csodás dolog, amitől nem szabad eltántorodni csak azért, mert az ember úgy érzi, hogy nem tudja kiselejtezni az egész lakását egy nap alatt. Ez nem megy egyről a kettőre, és akkor sem lesz vége a világnak, ha 4 krémed van. Használd őket, ha meg nem kellenek, dobd ki/ajándékozd el. Nincs olyan, hogy valaki "nem elég minimalista" ahhoz, hogy elkezdje leegyszerűsíteni az életét. Ennek a szemléletmódnak nem lemondásokkal kell járnia, hanem azzal, hogy kitapasztaljuk, hogy mi az, amire szükségünk van a hétköznapokban és mi az, amire nincs. 

 

pexels-daria-shevtsova-916339.jpg



Ugyan ez a helyzet az eredményességgel: sokan azt hiszik, hogy a produktivitás csak letisztult, minimalista módon működik vagy pedig csak azoknak a youtuberek a képzelt adottsága, akiknek nem látunk bele a való életükbe - és ez egy hatalmas tévedés. Produktív bárki lehet, aki megtanulja a megfelelő sorrendbe állítani a feladatait. Azokat részfeladatokra bontani, ha szükséges. És ami a legfontosabb, időt szánni saját magára. Mert ez a kulcsa a dolognak: a hatékonysággal nem elfoglaltak akarunk lenni, hanem okosan bánni az időnkkel, hogy több jusson másra. Hiszen ez a produktivitás maga, minél kevesebb idő alatt minél nagyobb feladatot elvégezni.

 

Ne féljetek egyszerűsíteni!

Ezer puszi ♥

Niki

A bejegyzés trackback címe:

https://naturalhome.blog.hu/api/trackback/id/tr1116500634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Natural Home Blog

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása